
Hé, jij daar. Ben je zomaar op de pagina van de allerleukste contentstrateeg ooit beland? Mirjam, aangenaam. Je kan nu nog weg, hoor. Maar je mag ook verder lezen. Dan leer je mij beter kennen. Maar de vraag is of je daar nou zo blij van wordt…
Ik ben iemand die…
- om half tien in slaap valt op de bank, terwijl ik me nét samen gesetteld heb om een filmpje te kijken met de lieftallige boyfriend Stijn;
- het hardst lacht om haar eigen grappen;
- anderen verbetert als ze taalfouten maken;
- vroeg in de ochtend de planning van de hele week al wil doornemen;
- je oneindig helpt herinneren dat ik een spelletje van je gewonnen heb. En geloof me, spelletjes winnen is m’n talent.
Heb je al een (goede) indruk gekregen? Goed nieuws, het wordt vanaf nu gezelliger hier. Beloof ik. 💜
Wie heeft ooit het voorstelrondje voorgesteld?
Zoals je misschien wel merkte, heb ik een hekel aan voorstelrondjes. Want wat moet je in godsnaam over jezelf vertellen, zonder dat het zo’n standaard ‘Ik ben Mirjam, woon in Zwolle en in mijn vrije tijd doe ik graag een drankje met vriendinnen in de stad’-verhaal wordt?
Ode aan mezelf.
Maar deze taak stond in mijn Asana, onze heilige tool met to do’s. Dan weet ik genoeg. Er is geen ontkomen meer aan. Dus daar komt ‘ie. Een lijstje met alles waar ik blij van word. Positief dus, dit keer.
- Lange avonden aan tafel, met goede rode en wijn en oude brokkelkaas.
- Spelletjes, van Kolonisten van Catan tot allerlei soorten kaartspelletjes.
- Vroeg opstaan voor een lesje bodypump in de sportschool.
- Lijstjes maken, maar dat had je misschien al gemerkt.
- Alle hoogstaande series op Videoland, zoals Temptation Island en Prince Charming.
Netflix vs. Videoland.
Dat laatste punt is dan ook meteen mijn guilty pleasure. Al ben ik misschien niet helemaal objectief als het tussen Netflix en Videoland gaat. Want voordat ik als contentstrateeg bij Crowdmedia aan de slag ging, heb ik bij RTL gewerkt voor de socialmediakanalen van verschillende talkshows en mocht ik naar het buitenland voor een nieuwe seizoen van Love Island. Over hoogwaardige programma’s gesproken. 😉
Wie zoet is…
Die tijd ligt inmiddels achter me en nu ga ik de dagen door als contentstrateeg. Ik bemoei me met de merkbelofte en doelgroepbehoefte en zoek naar het zoete punt. Zoetigheid is sowieso iets waar je me blij mee maakt, trouwens. Dat is ook meteen de enige reden dat ik vier of vijf keer per week in de sportschool sta. Dan kan je af en toe (lees: heel vaak) wat lekkers pakken. Oja, hier en daar mag ik bij Crowd ook nog wat teksten tikken, omdat ik daar ook heel blij van word. Wat een positiviteit, niet dan? Heb ik ik toch nog een goede indruk bij je achtergelaten.