
Zwolle, 18 november 2021 – Door gezond te leven word je sneller gelukkig. Deze boodschap staat centraal in de nieuwe campagne die Salland Zorgverzekeringen samen met Crowdmedia ontwikkelde.
In de nieuwe campagne van Salland Zorgverzekeringen vertellen inwoners van Salland waar zij gelukkig van worden. De gemeenschappelijke deler: door meer te bewegen, gezonder te eten en vaker ontspanning te zoeken, krijg je meer energie en kun je eenvoudiger geluk ervaren. De campagne wordt verspreid via diverse digitale media.
Een campagne die een snaar raakt.
Laurens Bokhout, marketeer bij Salland Zorgverzekeringen: “Toen we afgelopen september twee dagen de straat op gingen om willekeurige voorbijgangers te vragen naar hun geluksmomenten, bleken we echt een snaar te raken. Bijna iedereen bleek ermee bezig en bijna iedereen koppelde zijn of haar geluk aan fysieke en geestelijke gezondheid.”
Vanuit dat idee heeft Crowdmedia een campagne ontwikkeld.
De centrale boodschap wordt in een overkoepelende commercial verteld. In vier persoonlijke portretten wordt vervolgens dieper ingegaan op de vraag waar je gelukkig van wordt. Wouter Hameka, mede-eigenaar bij Crowdmedia: “We wilden de mensen echt hun eigen verhalen laten vertellen, zonder het mooier te maken dan het is. Het bijzondere is: er kan altijd iets gebeuren waar je niks aan kan doen. Of dat nu reuma is of een burn-out. Toch zullen mensen ook dan, of misschien zelfs juist dan, op zoek gaan naar manieren om geluk te ervaren.”
Het Sallandse landschap.
Naast Sallanders en hun verhalen, staat ook het landschap centraal. Bokhout: “Als verzekeringsmaatschappij zijn we geworteld in de regio. Het is dan ook niet meer dan logisch om het Sallandse landschap een prominente plaats te laten innemen in een campagne over geluk op z’n Sallands. Zonder dat het de overhand gaat krijgen. We zijn een regionale verzekeringsmaatschappij, maar iedereen is welkom. Geluk op z’n Sallands is een mentaliteit.”
Publicaties: Fonk online.