26 september

Succesvolle Facebookberichten maken

Een bericht dat je op je Facebookpagina post, verschijnt niet op de tijdlijn van al je volgers. Facebook werkt met een algoritme. Hoe meer engagement op je post, hoe relevanter jouw bericht en dus hoe meer mensen jouw bericht krijgen te zien. Maar hoe zorg je voor een hoger engagement en dus voor een hoger bereik? Je leest hieronder 3 trucjes.

Tijdstip van je post
Experimenteer met het tijdstip waarop je post en ontdek wanneer jouw doelgroep online is. Krijgt je bericht al snel veel likes, shares en reacties? Dan is de kans groot dat Facebook je volgende bericht relevanter vindt.

Hou het kort
Een korte, krachtige tekst van ongeveer 2 รก 3 zinnen. Je lezers zijn nu veel eerder geneigd je bericht te lezen. Wil je toch meer vertellen in je post? Link dan naar je website of plaats er een video bij.

Post regelmatig
Als je zo af en toe iets post zal Facebook je niet relevant genoeg vinden. Facebook laat daardoor je posts maar aan een klein deel van je fans zien. Zet daarom regelmatig berichten op je Facebookpagina. Zo’n 3 tot 5 posts per week is voor de meeste pagina’s ideaal.

Alles wat je moet weten over Facebook
Er zijn nog veel meer trucs voor het verhogen van je engagement. Ben je benieuwd wat wij nog meer in onze hoge hoed hebben? Download gratis ons e-book en lees alles wat je moet weten over Facebookmarketing.

Terug