Tabblad 2020: terugblikken en wegklikken.

06 januari 2021
Contentmarketing

Up, down, van links naar rechts en over de kop… Afgelopen jaar gingen we alle kanten op. In deze blog neem ik (Yasser) je mee door de kwartalen van 2020. Eén ding is zeker: het was een jaar dat we niet snel vergeten. We blikken nog een laatste keer terug, slaan de mooie herinneringen op en sluiten het jaar daarna volwaardig af.

Q1 – Kickstart.
Ready? Set? Go! We stormden 2020 binnen met SUEZ als nieuwe klant. Met de komst van SUEZ mochten we ook meteen de labels Bouwbakkie en Rolbakkie verwelkomen. Daarnaast ontwikkelden we in het eerste kwartaal voor Centraal Beheer een tof concept voor de zakelijke markt. Dit concept, met als werktitel ‘het kan snel gaan’, was gericht op de snelle doorontwikkeling van veel bedrijven en ondernemers. 

Q2 – ¿Que pasa? 
Zoals bij iedereen in Nederland zorgden de coronamaatregelen in maart ook bij ons voor een verrassende wending. Want – laten we eerlijk zijn – het tweede kwartaal zag er ineens heel anders uit dan we hadden verwacht. Voor een deel van onze klanten kwam hun bedrijf deels stil te liggen, terwijl anderen juist snoeihard gingen. Echt Spaans benauwd krijgen wij het gelukkig niet snel bij Crowd. Intern hebben we rap geschakeld. Binnen no time was de Crowd weer up and running met het scherm als canvas.

In het begin van de lockdown hielpen we klanten vooral met het opnieuw ontwikkelen van hun strategie. Want met de komst van Covid-19 draaide de wereld ineens 180 graden. En wat doe je dan? Juist, meebewegen. Voor een aantal andere klanten zetten we een mini-strategie en campagne-ontwikkeling op binnen een tijdsbestek van slechts drie weken. Waarom? Om in de belevingswereld van de doelgroepen te blijven. Die bevonden zich ineens met een volledig andere mindset en behoefte op de markt.

Op 7 april kregen we een onwijs lekker – en zeer welkom – steuntje in de rug. We stonden voor het allereerst in de Emerce100. Een teken van waardering en de bevestiging dat we de juiste dingen aan het doen zijn hier in Zwolle. Lockdown of geen lockdown, we blijven vlammen! 🔥

Intern gebruikten we het tweede kwartaal om de organisatie nog strakker neer te zetten. We stapten over naar Asana, onze nieuwe projectmanagementtool. Hierdoor heeft de Crowd inmiddels nog beter inzicht in alle projecten. Ook is het gelukt om nieuwe collega’s aan te trekken met senioriteit. Naast vlammen, bleven we dus ook groeien.

Q3 – Blik op ’t najaar.
Tijdens en na de zomervakantie was de wereld weer wat meer open. Dat merkten wij ook in het vertrouwen van onze klanten. We mochten nieuwe strategieën ontwikkelen en nieuwe tactieken voor ze uitrollen. Voor verschillende klanten maakten wij ook de vertrouwde eindejaars-contentcampagnes.

Q4 – Toekomstmuziek.
In het laatste kwartaal was het meeste campagnemateriaal af, maar was de campagnedrukte ook op zijn hoogst. Er werden hele mooie resultaten behaald. Het team had zijn draai weer gevonden, the mojo was back! Daarna moesten we helaas tóch weer op de rem vanwege een nieuwe lockdown. We duimen nu voor een beter 2021 met veel minder beperkingen. #fingerscrossed

Kortom: er is echt megaveel gebeurd dit jaar. Voor de mensen die met corona te maken hebben (gehad) was het een ingewikkeld en verdrietig jaar. De andere kant is dat Nederland ook echt meer van elkaar is gaan houden en meer voor elkaar over heeft gehad dan ooit. Die ervaring neemt niemand ons meer af.

Zullen we dan nu heel gauw 2021 in een nieuw tabblad openen? Klik!

Cheers,
Yasser.