Test: welke mentaliteit heb jij?

20 juli 2020
Contentmarketing

Hoor jij bij de postmaterialisten, de traditionele burgerij of misschien de kosmopolieten? Een test van marktonderzoeksbureau Motivaction geeft je het antwoord! Doe de test en kom erachter bij welk milieu je hoort en welke levensinstelling je hebt.

Motivaction, gevestigd in Amsterdam, heeft een onderzoek gedaan naar het gedrag van mensen en de onderwerpen geld, carrière, familie, privacy en henzelf. Door het beantwoorden van stellingen kom je erachter welke mentaliteit jij hebt. Hoe sta je in het leven? Je wordt gegroepeerd op basis van je levensinstelling, principes en waarden. Hoor je bij de postmaterialisten en wil je jezelf ontplooien en kom je op voor het milieu? Ben je gemaksgeoriënteerd, materialistisch en vermaakgericht? Of hoor je bij de postmoderne hedonisten en leef je liever vrij en in het hier en nu?

Ook marketingcampagnes voor specifieke doelgroepen kun je inrichten op basis van deze acht milieus die Motivaction heeft bedacht voor het indelen van verschillende mentaliteiten. Door de leefstijl en waarden en principes van je doelgroep te begrijpen, spreek je ze niet meer aan op basis van sociale of demografische kenmerken, maar op mentaliteit. Richt je bij het maken van content dus op de kenmerken van je doelgroep uit het betreffende milieu en de waarden en normen die hierbij horen. 

Benieuwd hoe jouw doelgroep over het leven denkt? Zet deze test uit en je weet met welke tone of voice, waarden en prioriteiten je jouw doelgroep kunt bereiken! 

Benieuwd bij welke groep je zelf hoort?  Doe hier de test!