Welk leadgeneratieprogramma moet ik kiezen?

09 april 2018
Campagnes

Je gelooft in contentmarketing, je hebt relevante content voor jouw doelgroep. Je hebt bepaald wat je doelen zijn en je wilt graag aan de slag met het genereren van leads op basis van je content. Welk marketingleadgeneratieprogramma gebruik je dan? Kies je voor een programma wat matcht met je huidige CRM-systeem zoals ClickDimensions van Microsoft of kies voor een op zichzelf staand leadgeneratie- en marketingautomationprogramma zoals Hubspot. In deze blog een toelichting en de voor- en nadelen van de top drie marketingautomationprogramma’s die kunnen fungeren als leadgeneratieprogramma.

Marketo
Marketo is een compleet marketingautomationprogramma dat krachtig en gemakkelijk werkt. Het programma is goed te gebruiken voor zowel snelgroeiende, kleine bedrijven als voor internationaal opererende ondernemingen. Het speciaal door marketeers ontwikkelde programma helpt jouw bedrijf een campagne opbouwen in een korte tijd en bezit alles wat een marketeer nodig heeft om meer leads te genereren. Een kleine greep uit de vele mogelijkheden zijn: inbound marketing, marketing, lead management, social marketing, eventmanagement en een geïntegreerd CRM-systeem.
·         Prijsniveau: tot 10k contacten betaal je €734,- per maand;
·         Producten: marketingautomation- en accountbasedmarketing;
·         Focus op segment: klein, middel en groot.

Hubspot
Hubspot is ‘s werelds nummer één inbound marketing- en salesplatform. Vanaf 2006 heeft Hubspot de missie om de wereld meer in te richten vanuit de inbound-gedachte. Vandaag de dag gebruiken 20.000 klanten in meer dan negentig landen Hubspotsoftware en de bijbehorende service en support om klanten te betrekken en binden aan hun onderneming. Hubspot is dé oplossing om jouw manier van leadgeneratie te verbeteren, te innoveren en transparantie in jouw moderne werkomgeving te creëren. Ondanks alle mogelijkheden is het programma heel eenvoudig in gebruik.
·         Prijsniveau: tot 10k contacten betaal je €164,- per maand;
·         Producten: Hubspot all-in-one inbound marketing-software;
·         Focus op segment: middel en groot.

Ontraport
Ontraport is een all-inclusive business en marketingautomationplatform gericht op specifieke eisen van ondernemers en kleine ondernemingen. Ondernemers kunnen met Ontraport als leadgeneratiepartner eenvoudig hun marketing, sales en bedrijfstoepassingen starten en opschalen.
·         Prijsniveau: tot 10k contacten betaal je €64,- per maand;
·         Mogelijkheden/producten: Ontraport;
·         Focus op segment: klein en middel.

Er zijn tal van marketingautomationprogramma’s beschikbaar. Veel programma’s blijven alleen hangen op basis van technische beperkingen of koppelingen die niet gemaakt kunnen worden. Bovenstaande programma’s zijn daarentegen eenvoudig in gebruik.

Wil jij liever een uitgebreide koppeling met je huidige CRM, dan neig je wellicht eerder naar een programma als Salesforce of ClickDimensions. Kijk dus niet alleen naar de kosten van het programma zelf, maar ook naar de bijkomende kosten om bijvoorbeeld technische koppelingen mogelijk te maken. Het blijft een zoektocht, maar bedenk goed voor jezelf wat de voors en tegens zijn. Hulp nodig of nieuwsgierig naar een programma? Jullie kennen de weg!