Crowdmedia x La Cubanita. 🌶

16 mei 2022
Persberichten

Zwolle, 16 mei 2022 – Crowdmedia valt met de neus in de aïoli. Samen met La Cubanita gaat het Zwolse contentmarketingbureau via TikTok en Snapchat op zoek naar maar liefst 400 horecatoppers. Hoe? Met een peperhete campagne, die Crowdmedia bedacht, ontwikkelde en beheert. De campagne is zaterdag 14 mei van start gegaan.

Een campagne om je vingers bij af te likken.
De campagne bestaat uit twee fasen. In de eerste fase staan de sfeer en het plezier van het huidige personeel centraal: van blunders op de werkvloer tot leuke weetjes over de La Cubanita-teams. Dit is gegoten in het format ‘Meet La Cubanita’. Hiermee wordt een jonge doelgroep aangesproken door enthousiaste medewerkers van La Cubanita. In de volgende fase wordt de focus gelegd op de boodschap ‘Heb jij al gesolliciteerd?’ en wordt er veel gerichter getarget op de doelgroep naar aanleiding van hun online gedrag. 

Doel campagne.
De campagne heeft als doel jongeren in de leeftijd 16 – 24 jaar te bereiken en ze aan te zetten om te solliciteren op één van de vele vacatures van La Cubanita. Inge Palm (Formulemanager bij La Cubanita): “Zoals de rest van Nederland staan ook wij te springen om nieuw personeel. En gezien wij ook de jonge generatie kennis willen laten maken met het horecavak, zijn Snapchat en TikTok de perfecte kanalen om deze jongeren te bereiken.”

Gedrag jongeren in medialandschap.
Voor deze campagne zocht La Cubanita een bureau met kennis van het veranderende medialandschap en het gedrag van jongeren. Yasser Dehnavi van Crowdmedia: “We werken al enige tijd met verschillende jonge TikTok-creators voor klanten en waren een van de eerste bureaus die mochten adverteren op TikTok, om zo dicht mogelijk op de belevingswereld van jongeren aan te sluiten. Deze kennis wordt volop benut voor onze klanten met toffe, creatieve campagnes.”

Benieuwd naar de eerste aflevering? Bekijk ‘m hier!

Publicaties: Emerce & MarketingTribune.