Whopper Detour: briljante campagne van Burger King

05 juli 2019
Campagnes

Hoe onderscheid je je van je concurrenten? Dat moet ook Burger King zich hebben afgevraagd toen zij een nieuwe campagne wilden starten. Dat McDonalds een van hun grootste concurrenten is, is niet onbekend. Maar hoe win je de strijd? In ieder geval niet door mensen naar je concurrent te sturen. Of toch wel?

Only ‘at’ McDonalds
Burger King verkoopt zijn Whopper-burger voor maar 1 cent. Daarvoor moeten mensen de app van de keten gebruiken. Maar dat is nog niet alles. Burger King stuurt haar klanten namelijk, tegen alle verwachtingen in, naar de McDonalds. Het openen van de ‘Burger King’-app in een straal van 200 meter van een McDonalds-filiaal levert namelijk de goedkope burger op. Briljant!

1.5 miljoen downloads
En deze actie blijft niet onopgemerkt. Mensen gaan massaal naar de gele M, om daar een goedkope burger van de concurrent te scoren! De ‘Burger King’-app is binnen twee dagen gestegen van plek 686 naar de eerste plek in de AppStore. In totaal is de app al 1.5 miljoen keer gedownload.¬†

Prijzen pakken
Wij zijn niet de enige die dit een topcampagne vonden, de fastfoodketen kreeg er een Titanium Grand Prix voor. Chapeau Burger King!