Zo, dat hele 2021 tikken we bijna af. Klaar voor het archief, de prijzenkast of de kelder. Het is maar net waar je voorkeur naar uitgaat. Benieuwd hoe we er met klappers en successen een fantastisch fijn jaar van maakten? Kom, dan we nemen je mee.
Corona met TikTok on the side.
Zeg maar u tegen Q1! We begonnen het jaar namelijk met TikTok aan onze zijde. Als één van de weinige Nederlandse bedrijven kregen we het voor elkaar om te mogen adverteren op het nog piepjonge platform. Het leverde ons veel zichtbaarheid, kansen en nieuwe doelgroepen op. Dat smaakt naar meer! Verder was de eerste verjaardag van onze Corry een feest op zich. Zonder haar geen nieuw normaal én geen reden om een te vrolijke video voor Keolis te maken. We gaven een positieve twist aan de mondkapjesplicht. Wat een dancemoves, niet dan?
Een portie ongestelde vragen.
En doooor! In de maand april klonk het startsein van onze samenwerking met Fentalks. Eentje met menstruatie als basis. Ongesteldheid blijft een ongemakkelijk onderwerp, zeker voor jonge meiden. Zonde, want er is niks normaler dan dat. Fentalks en Crowdmedia besloten daar samen verandering in te brengen. Het tweede kwartaal zetten we daarom een passende strategie neer, bouwden we een succesvolle crowdfundcampagne en ontwikkelden we een klapper van een huisstijl. Een onderdeel van al het moois dat we voor Fentalks maakten, is het bloedserieuze videoformat Let’s Talk. Daarin openen we het gesprek en beantwoorden we ongestelde vragen. Kijk je mee?
Kamperen kan je van ons leren.
Na lang wachten was het dan eindelijk zover. Ons werkfestival kon beginnen. Een week lang werkten en kampeerden we in tipi’s op de Crowdcamping. Laptop dicht? Slippers aan en gaan! Guttegut, wat was het fijn om op onze camping te zijn. Waar het dit derde kwartaal ook goed toeven was? Op het podium bij onze nieuwe klant Zwolse theaters. Om hen als evenementenlocatie zichtbaar te laten zijn bij bedrijven, ontwikkelden we een podcastserie waarin het binden en boeien van klanten, personeel of publiek centraal staat. Luistervoer om je vingers bij af te likken.
Nieuw, nieuw, nieuw.
In het laatste kwartaal verslappen? Nooit! We bouwden voor onze nieuwe klant Zone.college een klapper van een contentcampagne. Van merkfilm tot interactieve Stories en van Snapchat tot Facebook. We creëerden en distribueerden er lustig op los om het groene onderwijs onder de aandacht te brengen. Of we bij al dat harde werken extra handen konden gebruiken? Absoluut! Gelukkig wisten maar liefst drie nieuwe collega’s hun weg naar de Crowd te vinden. Je snapt vast dat we inmiddels bijna uit onze voegen barsten hier in de oude Philips-fabriek.
2022, here we come!
Och, wat worden we groot, hè? Of volwassen misschien zelfs. Want niet alleen ons tienjarig jubileum is in zicht. Ook krijgen we bijna nieuwe voegen, inclusief kantoor. Wat een feest! Nog meer ruimte voor nieuwe collega’s. Nog meer ruimte om met contentmarketing aan langdurige relaties te werken. Klantrelaties dan, hè. Met onze klanten en de klanten van onze klanten. Maar eerst maken we ruimte voor een partij feestdagen. Dus neem even gas terug, geef jezelf dit jaar een portie liefde cadeau en onthaast zoveel mogelijk. Dan zien we je volgend jaar graag weer voor contentmarketing, roze koeken en confetti.
Cheers!
Yasser.