Energiek Facebook actie
29 november

Energiek.nl – Facebook actie

Lees meer
13 november

Social media bij zorgverzekeraars

Het seizoen van de zorgverzekeraars is weer aangebroken. Vanaf nu worden we weer massaal overspoeld met reclame campagnes van zorgverzekeraars. Omdat er maar één moment in het jaar is dat overstappen mogelijk is, zijn de maanden november en december traditioneel ‘zorgverzekerings-maanden’ geworden. Voor de zorgverzekeraars zelf betekent dit een korte en intense campagne, maar vooral…

Lees meer
facebook video ads
23 oktober

Facebook mobile ads met video

Sinds gisteren is het mogelijk om in de Facebook app te adverteren met video’s. Er zijn met verschillende adverteerders de afgelopen 2 maanden getest aan het nieuwe advertentieproduct. Waar kun je Facebook video ads nou inzetten? In eerste instantie zal de video ad gebruikt kunnen worden voor het aanjagen om een app-install te verrichten. Dit…

Lees meer
Frank Radstake - blog
9 oktober

Nominatie voor pensioen prijs!

Lees meer
Even Apeldoorn bellen - Koekoek
4 oktober

Even Apeldoorn bellen – Koekoek (2013)

Centraal Beheer Achmea is er weer in geslaagd om een mooie en ouderwetse Even Apeldoorn bellen commercial te maken. Dit keer is de benaming Koekoek. Een jongen gaat samenwonen met zijn vriendin, en haar lelijke koekoeksklok. Zo’n koekoek is nog tot daar aan toe. Maar als dat beest het echt op hem gemunt heeft, dan vraagt-ie…

Lees meer
25 juli

De plek van YouTube in je contentstrategie

Met contentstrategie probeer je via diverse kanalen je doelgroep te informeren, inspireren, entertainen of uit te dagen. Via Facebook en Twitter is dit relatief eenvoudig uit te voeren. Tekstje, plaatje en klaar. Niets mis mee als er nagedacht wordt over de juiste plek, tijd en boodschap. Veel bedrijven laten echter YouTube nog steeds links liggen….

Lees meer
Frank Radstake - blog
2 juli

Blog Frank Radstake: Introductie film

Voor Syntrus Achmea hebben wij een campagne bedacht om het blog van Frank Radstake onder de aandacht te brengen. Frank Radstake is voorzitter van Reiswerk Pensioenen en blogt regelmatig op reiswerk-pensioenen.nl over pensioen. De doelgroep werkt voornamelijk in de reisbranche. Een van de aspecten van deze campagne is een film. Deze mini-film is een uitnodiging…

Lees meer
Snapchat
11 juni

Snapchat stormt Nederland in

Snapchat is een van de veelbelovende start-ups uit de USA. Snapchat is een soort Whatsapp. Je kunt er foto’s naar individuele mensen sturen, maar ook groepsberichten. Wat heel anders is dan Whatsapp is het feit dat de berichten slechts een aantallen seconden beschikbaar zijn. De verzender kan dit instellen, van 1 tot 10 seconden. Hierna…

Lees meer
facebook custom audiences
27 mei

Custom audiences

Facebook heeft een dik jaar geleden custom audiences geintroduceerd, maar wij komen steeds meer erachter dat dit nauwelijks nog gebruikt wordt door adverteerders. Dus dan is het een blog waard om uit te leggen wat het is en waarom het van belang is dat je dit gebruikt. Custom audiences Adverteerders investeren steeds meer budget in…

Lees meer
Facebook jeugd
22 mei

Facebook jeugd switcht naar andere social media

Uit een recent onderzoek van Pew Report komen verrassende ontwikkelingen naar voren. In het onderzoek heeft Pew Report onderzoek gedaan onder 802 jongeren in de leeftijdscategorie 12 tot 17 jaar. Het lijkt erop dat deze Amerikaanse jeugd klaar is met Facebook, vooral het enthousiasme over Facebook van deze groep is erg laag ten opzichte van Instagram,…

Lees meer
Facebook: gratis bellen
21 mei

Facebook: Gratis bellen

Het is sinds kort mogelijk om via Facebook gratis te bellen. Deze feature is al een tijdje geleden in Amerika gelanceerd. Het is afgelopen weekend, een beetje stilletjes in Nederland omgezet. Gratis bellen met Facebook is alleen beschikbaar wanneer je gebruik maakt van WiFi en de persoon die je wilt bellen, moet een vriend zijn. Het…

Lees meer
Vine
14 mei

Vine – Wat is het en wat kun je ermee?

Vine is een nieuw mobiele applicatie. Je kunt er video’s mee maken die geloopt worden. Video’s mogen maximaal 6 seconden zijn. Met de nodige creativiteit kun je gave Vines maken. Hoe werkt Vine? Vine download je via Appstore voor iPhone en iPod touch. Je eerste Vine maak je heel snel. Neem de verschillende beelden op…

Lees meer
facebook engagement
8 mei

Facebook Engagement berekenen

Om erachter te komen welke posts het meeste engagement opleveren heb je een ratio nodig die je vasthoudt. Data zegt veel meer dan onderbuikgevoel en probeer daarom elke Facebook post die je maakt vanuit data te doorgronden. Facebook engagement Er is al veel geschreven over Facebook engagement. De formule die SocialBakers hanteert is in het plaatje…

Lees meer
Engagement verbeteren
2 mei

4 simpele manieren om Facebook engagement te verbeteren

Er zijn veel verschillende manieren om je Edgerank te verbeteren. Doel is dat jouw Facebook posts door zo veel mogelijk van jouw fans bekeken worden. Het begint met ‘engagement’. Engagement is vrij vertaald naar het Nederlands: betrokkenheid. Hoe meer fans betrokken zijn bij jouw pagina en bij jouw posts, hoe hoger de waarde Facebook hanteert…

Lees meer
Like, share en win
25 april

Like, share and don’t win!

Ik word zelf stapel van alle goede bedoelingen van de Facebook beheerders en organisaties die Facebook gebruiken. Veel acties zijn gericht op het verkrijgen van likes. En dat is natuurlijk geweldig, maar helaas gebeurt het zonder dat de nieuwe fan dat ook echt door heeft. De laatste maanden is het gebruik van like, share and…

Lees meer
20 november

Zilveren Effie gaat naar….

De autoverzekering campagne van Centraal Beheer Achmea heeft een zilveren Effie gewonnen. De Effie’s staan voor de meeste effectieve marketingcampagnes van het jaar. DDB Amsterdam is het communicatiebureau geweest voor deze campagne.

Lees meer
13 november

Virtual reality?

Schoenen passen in een winkel is best gemakkelijk. Maar je moet wel elke keer je schoenen uittrekken, nieuwe schoenen aan en het hele riedeltje opnieuw totdat je de juiste kleur, soort en soms zelf maat gevonden hebt. Schoenen online passen lukt helemaal niet. Althans dat was in het verre verleden zo. Goertz (Duitse webshop, jaja…

Lees meer
24 oktober

4 stappen naar meer conversie

Elke bezoeker die op je website komt is een potentiele klant. Helaas converteert niet elke bezoeker, dit kan verschillende redenen hebben. De redenen kun je niet aan ze vragen, maar ze laten via hun bezoekgedrag wel het een en ander achter waarmee je kunt gaan testen of je bezoeker beter kunt helpen om hun doel…

Lees meer
Bodyform Facebook
17 oktober

Perfect antwoord op Facebook?

Ik zag op het blog van Jezebel een briljant antwoord op een Facebook opmerking. Het bedrijf Bodyform (soort Libresse) kreeg het verwijt dat het Bodyform hem al jaren heeft voorgelogen. Vrouwen in het maandelijkse periode zouden helemaal niet in staat zijn om te parachute springen, dansen en meer gewaagde sprongen. Hij was behoorlijk teleurgesteld. Bekijk hier…

Lees meer
11 oktober

Opbouw merk campagne ‘Even Apeldoorn bellen’

Er zijn verschillende manieren om campagne te voeren. Afgelopen anderhalf jaar zijn wij (als freelancers) samen met Centraal Beheer Achmea bezig geweest om de verschillende vormen in kaart te brengen en deze uit te voeren/experimenteren. Dit artikel gaat in op de laatste gekozen vorm van campagne voeren die samengesteld is door learnings van vorige campagnes,…

Lees meer